Veikkauksen liikevaihto laski 2,4 prosentilla vuonna 2018. Yksittäisistä peleistä Eurojackpot kasvatti liikevaihtoa yli 40 prosentilla. Peliä on pelattu Suomessa vuodesta 2012 lähtien. Suomeen on tullut yhteensä 14 Eurojackpotin päävoittoa.
Veikkauksen viestintäpäällikkö Tomi Auremaa arvelee, että suuret voittosummat ovat yksi syy Eurojackpotin suosion kasvuun.
– Vuosi takaperin Suomeen tullut 90 miljoonan euron voitto siivitti pelaamista sekä ennen voittoa että sen jälkeen. Suomalaiset ovat huomanneet, että Eurojackpotissa voi oikeasti voittaa ja uskovat siihen.
Media lisää pelin suosiota
Suuret voitot ovat kiinnostaneet myös mediaa. Kiinnostus miljoonapottien voittajia kohtaan on ollut suurta. Viimevuotinen 90 miljoonan euron voitto kiinnosti mediaa erityisen pitkään: potin lunastamistakin odotettiin kolmisen kuukautta.
Eurojackpot näkyy vahvasti Veikkauksen markkinoinnissa, mutta erityisesti siihen ei kuitenkaan ole Auremaan mukaan panostettu.
– Eurojackpot on meille yksi tärkeä tuote muiden tärkeiden tuotteiden joukossa. Uskon, että Eurojackpotin suosio tulee pysymään. Näiden isojen pottien kautta peli on tullut suomalaisten mieliin jäädäkseen.