Suomessa on tällä hetkellä noin 1400 joukkueurheilijaa, jotka täyttävät ammattilaisurheilijan määritelmän. Näistä urheilijoista vain kymmenen on naisia. Seuroissa sukupuolten välisen tasa-arvon edistämisen eteen tehdään jo töitä. Ammattiurheilu kuitenkin toimii vahvasti markkinalogiikalla, jossa medianäkyvyys ja sponsoritulot sanelevat pelisäännöt.
Vaikka edistystä tapahtuu, moni toivoisi että sitä tapahtuisi nopeammin. Mediajulkisuus on herätellyt toimijoita, ja nykyisin urheilukulttuurin vinouma ymmärretään. Juuri medianäkyvyyden kasvattaminen ja siten sponsoritulojen kerääminen onkin yksi keskeinen tavoite ammattiurheilujärjestelmän kehittämisessä.
Tällä hetkellä Yle toimii ainoana mediana, joka tarjoaa sisältöä naisten joukkueurheilusta. Lämsän mukaan kaupallisten medioiden tulisi nähdä naisurheilu strategisena sijoituksena, sillä sen suosio kasvaa jatkuvasti.
– Maailmalla yleisö on löytänyt naisten peleihin esimerkiksi jalkapallon huippuliigoissa. Markkinoiden logiikka hakee uusia muotoja ja mitä nopeammin naisurheilun nousu ymmärretään, niin sitä nopeammin tähän kelkkaan päästään mukaan.