Tamperelaiset Markus Jaakola, Iina Sulin ja Emma Vellonen vastasivat Moreenimedian gallupkysymyksiin Movember- ja Roosa nauha -hyväntekeväisyyskampanjoihin liittyen. Varsinkin Syöpäsäätiön järjestämä Roosa nauha -keräys on kaikille tuttu. He ovatkin osallistuneet siihen ostamalla pienen vaaleanpunaisen rintamerkin, joita myydään monien ruokakauppojen kassoilla.
Kansainvälinen Movember-kampanja ei taas ole yhtä suosittu. Kukaan vastaajista ei kerro osallistuneensa siihen kasvattamalla viiksiä tai lahjoittamalla miesten sairauksien tutkimukseen.
– Minulla ei varmaan kasva viikset tarpeeksi. Eivätkä ne viehätä muutenkaan, vaikka kasvaisivatkin, Jaakola naurahtaa.
Hyväntekeväisyyskampanjoihin suhtaudutaan ylipäätään erittäin myönteisesti.
– Itsekin tykkään lahjoittaa vähävaraisille ja syöpäpotilaille ja kaikkeen, mihin ikinä pystyn. Pidän kampanjoista tosi paljon, Sulin kertoo.
Lue gallup täältä.
Virallista Movember-kampanjaa ei ole nähty Suomessa sitten vuoden 2016. Miksei Syöpäsäätiö enää tee yhteistyötä Movember-kampanjan kanssa, ja korvaako Roosa Nauha sen jättämän aukon? Lue uutinen täältä.
Podcast: Embed