Fazerin taannoinen brändimuutos, jossa Reissumies-ruisleivän logo muutettiin marraskuun ajaksi moninaisempaa mieskuvaa toteuttavaksi, jakoi Moreenimedian gallupissa mielipiteitä.
Uudessa logossa reissumiehinä esiintyvät transsukupuolinen inklusiivisuuskonsultti Dakota Robin, etniseen vähemmistöön kuuluva rap-artisti Pastori Pike, sekä päihdeongelmistaan julkisuudessa puhunut kiekkolegenda Marko Jantunen.
– Suomalainen mieskuva on liian kapeakatseinen, sillä miehiä on paljon erilaisia. Kaikki eivät ole samanlaisia, toteaaAbruquah.
Ahokas ja Abruquah eivät yhdistäisi leipää ja yhteiskunnallista keskustelua, vaan pitäisivät ne erillään.
– Leipä syödään leipänä ja asiat käsitellään toisaalla, Ahokas tiivistää.
Toisaalta Reissumies-tempaus miellettiin hyväksi tavaksi kehittää suomalaista mieskuvaa aiempaa laajempaan suuntaan.
Kuuntele gallup alta. Voit myös lukea gallupin tästä.
Lue gallupiin liittyvä puheenaiheuutinen tästä.