Gallupiin vastannut Taavi Abruquah

Mieskuva koettiin gallupissa liian ahtaaksi – ”Suomalaisen miehen kuva on vähän juntti”

Gallupiin vastanneet Taisto Ahokas, Taavi Abruquah ja Henri kertoivat näkemyksiään suomalaisesta mieskuvasta. Vastauksissa toistui luottavaisuus siihen, että moninaisuus toteutuu omalla painollaan.

Fazerin taannoinen brändimuutos, jossa Reissumies-ruisleivän logo muutettiin marraskuun ajaksi moninaisempaa mieskuvaa toteuttavaksi, jakoi Moreenimedian gallupissa mielipiteitä.

Uudessa logossa reissumiehinä esiintyvät transsukupuolinen inklusiivisuuskonsultti Dakota Robin, etniseen vähemmistöön kuuluva rap-artisti Pastori Pike, sekä päihdeongelmistaan julkisuudessa puhunut kiekkolegenda Marko Jantunen.

– Suomalainen mieskuva on liian kapeakatseinen, sillä miehiä on paljon erilaisia. Kaikki eivät ole samanlaisia, toteaaAbruquah.

Ahokas ja Abruquah eivät yhdistäisi leipää ja yhteiskunnallista keskustelua, vaan pitäisivät ne erillään.

– Leipä syödään leipänä ja asiat käsitellään toisaalla, Ahokas tiivistää.

Toisaalta Reissumies-tempaus miellettiin hyväksi tavaksi kehittää suomalaista mieskuvaa aiempaa laajempaan suuntaan.

Taisto Ahokas
Taavi Abruquah
Vasemmalta: Gallupiin vastannut Henri ja ystävä Lauri

Kuuntele gallup alta. Voit myös lukea gallupin tästä.

Lue gallupiin liittyvä puheenaiheuutinen tästä.