Somekampanjoinnilla koetaan olevan merkitystä perinteisen kampanjoinnin rinnalla.
– Somekampanjointi on hauska tapa saada varsinkin nuoret kiinnostumaan vaaleista, sanoo Amanda Hyvärinen.
Vaikutusta vanhempiin äänestäjiin ei nähty yhtä suurena. Heidän koetaan esimerkiksi saavan tietoa ehdokkaista enemmän muualta kuin sosiaalisesta mediasta.
– Sosiaalisella medialla voi olla vaikutusta nuorten päätöksiin, mutta vanhemmilla ihmisillä on jo muodostunut mielipide siitä, ketä kannattaa, toteaa Maria Rinne.
![](https://moreenimedia.fi/wp-content/uploads/2023/11/vastaaja3-800x533.jpg)
![](https://moreenimedia.fi/wp-content/uploads/2023/11/vastaaja2-800x533.jpg)
Lue gallup tästä.
Kuuntele gallup alta.
Lue lähestyvien presidentinvaalien somekampanjoinnista täältä.