Moreenimedia selvitti kuluttajien ajatuksia suomalaisista satokausituotteista. Gallupiin vastasivat Tampereen Keskustorilla Meri Sarjanen, Markus Alanen ja Aila Särkelä. Kaikki vastaajat kertoivat tuotteiden suomalaisuuden olevan tärkeää.
Meri Sarjasella on kotonaan Satokausikalenteri, josta hän seuraa sesonkituotteita. Positiivisena asiana hän mainitsee myös sesongissa olevien ruoka-aineiden edullisuuden.
– En halua kuormittaa ympäristöä enempää ruoankuljetuskuluilla, minkä takia suosin lähiruokaa, Sarjanen kertoo.
Vastaajat hankkivat satokausituotteensa kaupasta, toreilta sekä itse keräten. Erityisen tärkeänä koettiin hankittujen tuotteiden puhtaus.
– Suomalaisuus on tärkeää, koska tietää, että niissä ei ole kaiken maailman käsittelyaineita, Markus Alanen tiivistää.
Lue gallup tästä.
Millainen on suomalaisten ja satokausituotteiden suhde nyt? Lue täältä.
Podcast: Embed