Tiina Syrjä hoiti kauppareissulla äitinsä ostokset Tammelan K-Market Kattimatissa.

Kauppakassipalvelut yleistyvät hiljalleen Tampereen seudulla, mutta yksin asuvat kaupunkilaiset eivät koe palvelua tarpeellisena – ”En tarvitse sellaista palvelua ainakaan vielä kun minulla on jalat.”

Päivittäistavarakaupat ovat alkaneet tarjota asiakkailleen erilaisia tapoja hoitaa viikoittaiset ruokaostokset. Noutopisteet ja kotiinkuljetusmahdollisuudet ovat yleistyneet etenkin Keskon ja S-ryhmän toimipisteissä.

Moreenimedia selvitti tamperelaisten kokemuksia päivittäistavarakauppojen tarjoamista kauppakassipalveluista. Palvelun perusidea on, että kuluttaja tilaa ruokaostoksensa netistä ja valitsee sopivan noutoajan tai kotiinkuljetuksen tuotteilleen.

Kaikki haastateltavat olivat kuulleet kauppojen tarjoamista palveluista, mutta etenkin kaupungissa ja yksin asuvilla on vähän tarvetta ruokaostosten tilaamiselle. Yksin asuva Tiina Syrjä ei koe noutopalvelua tai kotiinkuljetusta itselleen tarpeellisena, koska ostoksia kertyy vain vähän.

– En tarvitse sellaista palvelua ainakaan vielä kun minulla on jalat.

Petri Nieminen, 29
Tiina Syrjä, 57
Pekka Toppila, 37

Miten tamperelaiset kokevat kauppakassipalveluiden käytön? Kuuntele gallupvastaukset täältä.

Lue gallup tästä.

Lue ilmiöjuttu aiheesta täältä.